Pages

May 26, 2012

CHECKLIST BILA SUSU SAYA DROP!!!


Bohongla kalau ada ibu yang kata susunya sentiasa banyak tanpa terkurang sedikit pun.Sebagai wanita kita sensitif dengan perubahan sekeliling dan perubahan hormon badan kita. Adakala saya sendiri merasakan susu saya seakan merundum. Namun sebagai ibu kepada dua anak, saya jadikan pengalaman anak pertama sebagai lesson learn. Saya ada checklist saya sendiri untuk membetulkan keadaan yang teranjak.

Checklist saya berbentuk berikut:

Saya akan pastikan saya bertindak mengikut aturan checklist saya demi memastikan production susu saya kembali normal.

1. Saya akan pastikan saya ambil sarapan pagi, beberapa keping roti dan telur atau dimakan bersama air milo sahaja.
2. Makan supplement asas
3. Minum air sebanyak 1.5 litre antara waktu lunch dan minum petang
4. Makan supplement seperti alfalfa-penggalak susu
5. Makan sedikit untuk minum petang walau sebuku roti cream
6. Minum air 1.5 litre antara tea time kepada dinner
7. Makan malam
8. Makan supplement asas
9. Minum air sebanyak 2.0 litre before tidur.

Jika saya mengikut sepenuhnya checklist ni saya pasti susu saya banyak semula sehingga mencurah di pipi iman. Selain dari checklist ini saya pastikan bekalan chocolate, kurma, kismis saya di rumah mencukupi. Apa yang saya pasti ia membantu menstabilkan hormon kasih sayang dan secara langsung susu pun dapat mengalir banyak. Wallahhualam.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

OH YA!!!
Saya menyediakan jadual pam, panduan makan dan konsultasi untuk penyusuan bagi yang mendapatkan produk ini dari saya.Hubungi pengedar anda untuk tips esklusif apabila anda mendapatkan produk Shaklee untuk penyusuan!

Untuk maklumat lanjut sila berhubung dengan saya melalui
Email Yahoo : nr_yu86@yahoo.com
Gmail : nhmi2011@gmail.com
Call/SMS/Whatsapps: 019-3789778






4 comments:

  1. Betul... Haza pun ade alami kekurangan susu... Sekarang lagi mesti bekerja keras sebab tanderm nursing utk 2 anak... Happy bf

    ReplyDelete
  2. ayu..kalau bulan puasa macam mane pulak checklistnya..hehe

    ReplyDelete
  3. MummyHaza,
    Happy breastfeeding, xpe u keep on pumping dgn kosisten, jaga mkn, air minum. InsyaAllah membantu dear... Best dan cabaran tandem nursing, is gud to stimulation cik B..hehehhehe


    Sabar,
    Okies, nanti ayu share apa yg ayu mkn utk bulan puasa dear.

    ReplyDelete
  4. As salam...bila tiba2 terasa susu drop..fikir blkkan kenapa susu kita drop..bimbng gak sebenarnya,nk susukan sampai 2 tahun ni..semoga dipernudahkan..memng betul suplement bnyk mmbntu dan ti suka mkn kurma..kurma bnyak membntu gak..ti newbie dlm blogger ni..jemputlah jln2 kt blog ti bg pendapat natrah4ever.blogspot.com

    ReplyDelete

SILA LER COMMENT YERK DEAR BLOGGER'S... I LOVE YOU